Magyarország első gasztroenterológiai magánrendelője, amely 1990 óta megszakítás nélkül működik.

Magyarország első gasztroenterológiai magánrendelője,
amely 1990 óta megszakítás nélkül működik.

PROFESSIONAL GASZTROENTEROLÓGIAI KÖZPONT ÁLTALÁNOS

SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

I. AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK HATÁLYA

  1. Jelen Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”) vonatkozik minden olyan természetes személyre, aki a Professional Orvosi Kft. (székhely: 1037 Budapest, Bécsi út 85., cégjegyzékszám: 01-09-071810, nyilvántartja a Fővárosi Törvényszék Cégbírósága, telefon: +36 1 317 0631, email: info@professionalrendelo.huSzolgáltató”) által nyújtott egészségügyi szolgáltatást („Egészségügyi Szolgáltatás”) igénybe veszi, a Szolgáltatónál járóbeteg rendelésen megjelenik vagy a Szolgáltató rendelésére időpontot foglal („Páciens”).

  2. Jelen ÁSZF a Páciens és a Szolgáltató között bármely Egészségügyi Szolgáltatás nyújtására vonatkozó keretszabályokat tartalmazza.

  3. Jelen ÁSZF 2024. január 1. napjától kezdődően hatályos.

  4. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a jelen ÁSZF-et bármikor módosítsa. Az ÁSZF módosításáról a Szolgáltató mind a honlapján, mind az járóbeteg-szakrendelő recepcióján, erre fenntartott külön helyen hirdetményt tesz közzé, és ezzel egyidejűleg, ugyanazon a helyen hozzáférhetővé teszi az egységes szerkezetű ÁSZF-t. A módosított ÁSZF a hatálybalépését követően létrejött szerződésekre irányadó.

II. A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE

  1. A Szolgáltató és a Páciens között egészségügyi szolgáltatási szerződés („Szerződés”) jön létre

    – az Egészségügyi Szolgáltatás Páciens általi megrendelésével vagy

    – a Szolgáltató által nyújtott Egészségügyi Szolgáltatás páciens általi igénybevételével.

  2. Megrendelésnek minősül a Páciens részéről minden olyan nyilatkozat, amely arra irányul, hogy a Szolgáltató Egészségügyi Szolgáltatást nyújtson a Páciens részére. Ennek megfelelően a Páciens részéről megrendelésnek minősül többek között:

    – telefonon, e-mailben, szóban vagy az online időpontfoglaló rendszeren keresztül időpont foglalása a Szolgáltató által nyújtott Egészségügyi Szolgáltatásra,

    – a Szolgáltató által nyújtott Egészségügyi Szolgáltatás tényleges igénybevétele,

    – időben később nyújtandó Egészségügyi Szolgáltatás vonatkozásában előleg fizetése a Szolgáltató részére.

III. A SZERZŐDÉS TELJESÍTÉSE

  1. Az Egészségügyi Szolgáltatás nyújtásának helye a Szolgáltató székhelyén található járóbeteg-szakrendelő („Rendelő”).

  2. A Szolgáltató az Egészségügyi Szolgáltatást előre egyeztetett időpontban nyújtja; a Szolgáltató sürgősségi és ügyeleti betegellátást nem végez. Időpontfoglalásra az I.1 pontban megadott elérhetőségeken telefonon, emailben, a Rendelőben szóban vagy az online időpontfoglaló rendszerben van lehetőség.

  3. A Szolgáltató az Egészségügyi Szolgáltatás nyújtásához szükséges szakmai, hatósági, működési engedélyekkel, feltételekkel, a tevékenysége folytatásához kapcsolódóan orvosi felelősségbiztosítási szerződéssel rendelkezik, amely az érdekkörében eljárókra is kiterjed.

  4. A Szolgáltató az Egészségügyi Szolgáltatást a mindenkor hatályos magyar jogszabályok (így különösen az egészségügyről szóló törvény), továbbá a jelen ÁSZF, valamint a szakmai protokollok és szakmai iránymutatások szerint nyújtja.

  5. A Szolgáltató rendelkezik az Egészségügyi Szolgáltatás teljesítéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételekkel.

  6. A Szolgáltató az Egészségügyi Szolgáltatás nyújtásához, valamint az ahhoz kapcsolódó feladatok elvégzéséhez jogosult közreműködőt, megbízottat, szabadfoglalkozású személyt (együttesen: „Megbízott”) igénybe venni, mely Megbízott magatartásáért úgy felel, mintha maga járt volna el. A Megbízott által nyújtott szolgáltatást a Szolgáltató változatlan formában értékesíti tovább a Páciens felé (közvetített szolgáltatás).

  7. A Páciens az Egészségügyi Szolgáltatásért a Szolgáltató által a honlapján közzétett, a Rendelőben található vagy az online időpontfoglaló rendszerben feltüntetett árlista szerinti, az időpont foglalásakor vagy – ennek hiányában – az Egészségügyi Szolgáltatás igénybevételekor érvényes díjat („Díj”) köteles megfizetni.

  8. A vastagbél tükrözés során – ha szükséges – az orvosnak lehetősége van gyógyító eljárások alkalmazására is (pl. kinövések (polipok) eltávolítására, vérzéscsillapításra, idegentest eltávolítására). E gyógyító eljárások alkalmazásáról az orvos dönt a beavatkozás során; a Páciens köteles az adott eljárás – Szolgáltató aktuális árlistája szerinti – Díjának megfizetésére is.

  9. A Díj megfizetésére a Páciens a Szolgáltató által kiállított számla alapján köteles a Szolgáltató Rendelőjében, az Egészségügyi Szolgáltatás igénybevételekor.

  10. Amennyiben a Páciens a foglalt időpontot nem mondja le akár telefonon, akár emailben vagy az online időpontfoglalási felületen az időpont előtt legkésőbb 24 órával és a vizsgálaton/beavatkozáson nem jelenik meg a lefoglalt időpontban, a Páciensnek fizetési kötelezettsége keletkezik: ebben az esetben köteles az Egészségügyi Szolgáltatás Díjának 50%-át megtéríteni a Szolgáltató részére a Szolgáltató által kiállított számla alapján, a számlán szereplő fizetési határidőig.

  11. Amennyiben a Páciens a Szerződést az Egészségügyi Szolgáltatás nyújtásának megkezdését követően felmondja vagy az Egészségügyi Szolgáltatás igénybevételét megszakítja, köteles az Egészségügyi Szolgáltatás teljes Díját megfizetni a Szolgáltató által kiállított számla alapján, a számlán szereplő fizetési határidőig.

IV. A PÁCIENS JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI

  1. A Páciensnek a Szolgáltató Rendelőjébe történő megérkezésekor a recepciós pultnál kell jelentkeznie. Új Pácienseknek a foglalt időpont előtt negyed órával szükséges érkezniük a szükséges adminisztráció lebonyolítása érdekében. A Páciensnek minden alkalommal magával kell hoznia személyi okmányait a személyazonosság ellenőrzése céljából, illetőleg a korábbi orvosi kezelésekről és beavatkozásokról rendelkezésére álló iratokat a kórelőzmény rögzítése céljából. A Páciensnek az Egészségügyi Szolgáltatás nyújtásának megkezdése előtt nyilatkoznia kell személyes adatairól, illetőleg azok esetleges változásáról.

  2. A Páciens köteles a Szolgáltatóval együttműködni, és tájékoztatni minden olyan körülményről, amely szükséges a kórtörténet megállapításához, a vizsgálat/beavatkozás elvégzéséhez, a kezelés folytatásához, így különösen: korábbi betegségeiről, kezeléseiről, beavatkozásairól, szedett gyógyszerekről és egyéb készítményekről, továbbá gyógyszerek egyes összetevőivel szembeni érzékenységéről, valamint egészségkárosító kockázati tényezőkről (pl.: életmóddal kapcsolatos károsító szokásokról). A Páciens köteles továbbá tájékoztatni a Szolgáltatót minden olyan körülményről, amely mások életét vagy testi épségét veszélyeztetheti, így különösen fertőző betegségéről, illetőleg annak gyanújáról. A Szolgáltató nem felel azokért a károkért, amelyek bekövetkezése arra vezethető vissza, hogy a Páciens a jelen ÁSZF és a vonatkozó jogszabály szerinti tájékoztatási kötelezettségének nem, vagy nem megfelelően tett eleget.

  3. A Páciens köteles az Egészségügyi Szolgáltatás nyújtását lehetővé tevő megfelelő (fizikai és mentális) állapotban megjelenni a Szolgáltatónál konzultációra/vizsgálatra/beavatkozásra az előzetesen lefoglalt időpontban. Nem minősül megfelelő állapotnak az olyan állapot, amely megnehezíti vagy akadályozza a szolgáltatásnyújtást; így különösen: alkohol vagy drogfogyasztás miatti bódult vagy agresszív állapot.

  4. A Páciens köteles a Szolgáltató Rendelőjében tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a többi páciens vagy várakozó nyugalmát, ellátását zavarja.

  5. A beavatkozással járó Egészségügyi Szolgáltatás igénybevételének feltétele a jogszabály vagy szakmai protokoll által előírt beleegyező nyilatkozat Páciens általi aláírása. Erre a megrendelt Egészségügyi Szolgáltatás nyújtását megelőzően kerül sor. Ennek hiányában a Szolgáltató jogosult az Egészségügyi Szolgáltatás nyújtását megtagadni. Az Egészségügyi Szolgáltatás nyújtásához adott beleegyező nyilatkozat bármikor visszavonható, azonban a Jogosult köteles a Szolgáltatónak az alapos ok nélküli visszavonásból eredően felmerült kárát megtéríteni.

  6. Bármelyik fenti IV.1-5 pont szerinti kötelezettség megtagadása esetén a Szolgáltató jogosult az Egészségügyi Szolgáltatás nyújtását megtagadni és a Szerződéstől elállni. Ilyen esetben a Páciens a teljes Díj megfizetésére köteles.

  7. A Szolgáltató tájékoztatja a Pácienst az Egészségügyi Szolgáltatásról és válaszol a Páciens kérdéseire

V. TÁJÉKOZTATÁS ELEKTRONIKUS ÚTON TÖRTÉNŐ SZERZŐDÉSKÖTÉS

(ONLINE IDŐPONTFOGLALÁS) ESETÉN

  1. A szerződéskötés menete:

    a Páciens vagy az érdekében a megrendelés során eljáró személy (a továbbiakban együttesen: „Megrendelő”) a My Medio felületen bejelentkezik és ezt követően rákattint az általa kiválasztott Egészségügyi Szolgáltatásra, majd kiválasztja a megfelelő időpontot,

    a Megrendelő megadja a Páciens nevét, címét, születési idejét, TAJ-számát és ezt követően a ’Lefoglalom’ gombra kattint;

    a Szolgáltató a megrendelésről visszaigazoló email-t küld a Megrendelő által megadott email címre.

  2. A megrendelés véglegesítését, azaz a szerződéskötést megelőzően a Megrendelő a ’Vissza’ gombra kattintva módosíthatja a megadott adatokat. A szerződéskötést követően a Megrendelő a visszaigazoló emailben szereplő linkre kattintva módosíthatja a megadott adatokat vagy lemondhatja az időpontot.

  3. A Szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, de az időpontfoglalást a Szolgáltató rögzíti és nyilvántartja, annak adatai utólag is hozzáférhetőek lesznek.

  4. Jelen ÁSZF megismerésére a megrendelés során lehetőség van. Az időpont lefoglalásával a Megrendelő jelen ÁSZF-et elfogadja.

  5. Jelen ÁSZF közvetlen elérhetőségét és a megrendelés adatait a megrendelésről küldött visszaigazoló email tartalmazza.

  6. Amennyiben a Megrendelő nem a Páciens, a Megrendelő köteles tájékoztatni a Pácienst a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételekről. E kötelezettség elmulasztásából eredő esetleges hátrányos következmények a Megrendelőt terhelik.

  7. Az online időpontfoglalással létrejött Szerződés nyelve magyar.

  8. A Szolgáltató a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexet nem alkalmaz.

  9. A természetes személy Megrendelő kizárólag olyan személy lehet, aki nagykorú.

  10. A 45/2014. Korm.rendelet 2. § c) pontja alapján az online időpontfoglalás esetén a Megrendelőt nem illeti meg a 14 napos elállási jog.

VI. A SZERZŐDÉS MEGSZŰNÉSE

  1. A Szerződés megszűnik:

    a felek szolgáltatásainak (Egészségügyi Szolgáltatás és Díjfizetés) teljesítésével,

    a Szolgáltató jogutód nélküli megszűnésével, működési engedélyének visszavonásával, elvesztésével,

    a Páciens halálával,

    elállással a IV.6 vagy VI.2. pont szerint,

    felmondással a VI.3 pont szerint,

    azonnali hatályú felmondással a VI.4-5 pontok szerint.

  2. A Páciens az Egészségügyi Szolgáltatás nyújtásának megkezdéséig jogosult a Szerződéstől elállni. Amennyiben a Páciens legkésőbb a vizsgálatra/beavatkozásra foglalt időpontot 24 órával megelőzően eláll a Szerződéstől, Díjfizetési kötelezettsége nem keletkezik; ezt követő elállás / időpontlemondás esetén a Páciens a fenti III.10 pont szerint köteles Díjfizetésre.

  3. Amennyiben a Páciens a Szerződést az Egészségügyi Szolgáltatás nyújtásának megkezdését követően felmondja vagy az Egészségügyi Szolgáltatás igénybevételét megszakítja, köteles az Egészségügyi Szolgáltatás teljes Díját megfizetni.

  4. Bármely fél jogosult a Szerződést egyoldalú, írásbeli jognyilatkozattal azonnali hatállyal felmondani, amennyiben a másik fél a jelen ÁSZF szerinti bármely kötelezettségét megszegi és felszólítás ellenére sem teljesíti a megadott határidőn belül.

  5. A Szolgáltató jogosult a Szerződést egyoldalú, írásbeli jognyilatkozattal azonnali hatállyalfelmondani, amennyiben

    a Páciens tájékoztatási kötelezettségének nem vagy nem megfelelően tesz eleget;

    a Páciens alapos ok nélkül nem adja meg vagy visszavonja az egészségügyi ellátáshoz adott beleegyezését,

    a Páciens a Szolgáltató munkatársaival szemben sértő, durva, agresszív, illetőleg erőszakos magatartást tanúsít,

    a Páciens a Szolgáltató ügyfeleinek nyugalmát, ellátását zavaró magatartást tanúsít a Szolgáltató Rendelője területén.

  6. A Szerződés bármely okból történő megszűnése esetén a felek kötelesek egymással elszámolni, amelynek keretében a Páciens köteles a Szolgáltatót mentesíteni a Szolgáltatás nyújtása érdekében harmadik személyekkel szemben esetlegesen vállalt kötelezettségei alól.

VII. SZEMÉLYES ADATOK KEZELÉSE

  1. A személyes adatok Szolgáltató általi kezelése a Szolgáltató adatkezelési tájékoztatója szerint történik, amely elérhető a Szolgáltató Rendelőjének recepcióján vagy az alábbi linken: https://www.professionalrendelo.hu/

VIII. EGYÉB RENDELKEZÉSEK

  1. A Szolgáltató nem felel azokért a károkért, amelyek bekövetkezése arra vezethető vissza, hogy a Páciens nem tartotta be a Szolgáltató orvosának egészségügyi utasításait, javaslatait, vagy megszegte jelen ÁSZF szerinti kötelezettségeit.

  2. A Szolgáltató nem tartozik felelősséggel a bekövetkező esetleges károkért, amennyiben a szerződésszegés ellenőrzési körén kívül eső, a szerződéskötés időpontjában előre nem látható okból (így különösen áramszünet, gépmeghibásodás, természeti katasztrófa, árvíz, földrengés,kormányzati, állami korlátozó intézkedés, járványügyi hatósági intézkedés és járványügyi egyéb korlátozás, stb., azaz vis maior miatt) következett be.

  3. A Szolgáltató az Egészségügyi Szolgáltatás során okozott kárért való felelősségét – a szándékos, az életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító károkozás körébe nem tartozó károkkal összefüggésben – az Egészségügyi Szolgáltatás teljes Díját meghaladó összeg tekintetében kizárja.

  4. A Páciens jogosult az Egészségügyi Szolgáltatással kapcsolatban panaszt tenni a Szolgáltató I.1 pontban megadott elérhetőségén írásban, emailben vagy telefonon, vagy a Szolgáltató Rendelőjében személyesen.

  5. A felek kötelesek a Szerződéssel kapcsolatban tudomásukra jutott bizalmas információkat, üzleti titkot megtartani. Így a Páciens köteles a Szerződéssel összefüggésben általa megismert, a Szolgáltató működésére vonatkozó, és az alkalmazandó jogszabály szerint üzleti titoknak minősülő információt megtartani, azt harmadik személlyel nem közölheti, nyilvánosságra nem hozhatja. Nem vonatkozik a titoktartási kötelezettség az olyan információra, ami köztudomású, nyilvános vagy általánosan ismert, továbbá amelyre az alkalmazandó jogszabály szerint nem vonatkozik a titoktartási kötelezettség. A Szolgáltató köteles a vonatkozó jogszabály szerint az orvosi titkot megtartani.

  6. Amennyiben a Páciens nevében törvényes képviselője jogosult eljárni, jelen ÁSZF Páciensre vonatkozó előírásai a Páciens törvényes képviselőjére is irányadók. Amennyiben a Pácienst más személy is elkíséri a Rendelőbe, jelen ÁSZF Páciensre vonatkozó előírásai a kísérőre is irányadók.

  7. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos magyar jogszabályok, így különösen az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény és a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései, valamint az egészségügyi szolgáltatás nyújtására irányadó aszakmai protokollok, előírások az irányadók.